مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: ۳۲۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های استان زنجان آزادسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - افشاری گفت: بستر رودخانه‌های مطالعه شده استان زنجان ۲۳ هزار و ۳۷۲ هکتار است که از این میزان، هزار هکتار در بستر فعال رودخانه واقع شده که مزاحم جریان آب بوده و ضروری است که در برنامه‌ای بلندمدت آزادسازی شود.

او بابیان اینکه میزان ۱۲ هزار هکتار در بستر غیرفعال رودخانه واقع شده و در قالب انعقاد قرارداد اجاره بستر و یا حق انتفاع، قابل واگذاری است، گفت: پارسال میزان اراضی آزادسازی شده ۱۱۳ هکتار بوده و امسال این میزان به ۲۰۸ هکتار رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه اکثر تصرفات بستر رودخانه‌ها غرس اشجار و یا کشت سطحی است که توسط کشاورزان و زارعان که اراضی زراعی آن‌ها مجاور رودخانه قرار دارد، تصرف می‌شود، می گوید:  آزادسازی تصرفات مستلزم طی روند قانونی است.

افشاری گفت: قوانین موجود از جمله ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب (در خصوص تخلفات و جرایم حوزه آب) به طور کامل بازدارنده نبوده و نیاز به وضع قوانین بازدارنده جدید با لحاظ تشدید مجازات و جرائم متصرفان عمدی رودخانه‌ها است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلا م آقای افشاری با تشکر از زحمات جنابعال به حضورتان اعلام می نمائیم که در جاده آماده گاه که روبه روی کشتار گاه قدیم بین جاده ورودخانه چند مغازه ومکان برای خود درست کرده اند خواشمند است فرمان رئیس جمهور محترم را اجرا فرمائید با تشکر فراوان از رحمات جنابعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
بجاش برید سلطان برنج را بگیرید که برنج شده 90 تومن به ساحل چکار دارید؟ برنج سر سفره میشه؟
Germany
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
چرا به زمین ها میگین اراضی!؟